اولین دوره مسابقات ملی اروپرس ایران

اولین دوره مسابقات ملی اروپرس ایران

اولین دوره مسابقات ملی اروپرس ایران ۲۰۱۶

روز دوم خرداد ۹۵ اولین دوره مسابقات ملی اروپرس ایران در خانه فوتبال برگزار می‌شود و نفر نخست این مسابقه نماینده ایران در مسابقات جهانی اروپرس ۲۰۱۶ دوبلین خواهد بود. به نقل از سایت مسابقات جهانی اروپرس، فرم و قوانین به شکلی طراحی شده‌اند که مسابقه ضرباهنگی تند و جوی آرام و سرگرم‌کننده داشته باشد. هدف این مسابقه کشف قابلیت‌های ابزار اروپرس و لذت بردن از روش‌های گوناگون استفاده از آن است. مهمترین نکته در این مسابقه زمان و دم کردن یک قهوه‌ی خوش‌طعم است. اگر می‌خواهید در این رقابت جذاب و رویداد لذت‌بخش شرکت کنید، برای ثبت‌نام لازم است که پس از واریز وجه مشخصات خود را ( نام و نام خانوادگی , کد ملی و شماره تلفن همراه ) را به آدرس ایمیل مسابقات register@iac2016.ir ارسال نمایید . هزینه ثبت نام این مسابقات مبلغ ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال می باشد . آخرین مهلت ثبت نام در اولین دوره مسابقات ملی اروپرس ایران ۳۰ ام اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ می باشد .

ترجمه فارسی شرایط و قوانین مسابقات جهانی اروپرس

شرایط برگزاری و قوانین مسابقه روشن و صریح هستند و به شکلی طراحی‌شده‌اند که مسابقه ضرباهنگی تند و جوی آرام و سرگرم‌کننده داشته باشد. هدف این مسابقه کشف قابلیت‌های اروپرس و لذت بردن از روش‌های گوناگون استفاده از این ابزار دستی دم کردن قهوه است. مهم‌ترین نکته در این مسابقه زمان و دم کردن یک قهوه‌ی خوش‌طعم است. اگر به دنبال برنده شدن در مسابقه برای راه انداختن شرکت خدمات مشاوره در زمینه‌ی قهوه یا… هستید بهتر است وارد مسابقات باریستا WBC بشوید.

شرایط اجرای مسابقه

مسابقه در چند مرحله و به صورت حذفی انجام می‌شود. شرکت‌کنندگان ۸ دقیقه برای دم کردم بهترین قهوه‌ای که می‌توانند با اروپرس آماده کنند زمان‌دارند. در هر مرحله ۳ شرکت کننده به‌طور هم‌زمان مشغول به‌کار می‌شوند و قهوه‌ای که دم کرده‌اند در ظرف‌های یکسان جلوی ۳ داور گذاشته می‌شود. داوران بدون دانستن نام شرکت‌کننده‌ها، نوشیدنی‌ها را امتحان می‌کنند و ارزیابی شخصی‌شان از بهترین قهوه را تحت عنوانِ «فنجانی که بیشتر از بقیه دوست دارم بنوشم» ارائه می‌دهند. سپس به‌طور همزمان و با شماره‌ی ۳ هرکدام از داوران به فنجانی که ترجیح داده‌اند اشاره می‌کنند. برنده به مرحله‌ی بعد می‌رود و بازنده‌ها حذف می‌شوند.

قوانین عمومی

شرکت‌کنندگان باید حداقل ۲۰۰ میلی‌لیتر قهوه‌ی دم شده در ظرفی که به آن‌ها داده می‌شود آماده کنند. تنها موادی که مجاز به استفاده از آن‌ها هستند قهوه‌ی آسیاب‌شده و آب است. قهوه باید گرم سرو بشود، نوشیدنی‌های سرد یا یخی قابل‌ارائه نیستند. اجازه‌ی اندکی تغییرات در طرز تهیه وجود دارد اما ابزار دم کردن قهوه باید یک اروبی اروپرس Aerobie AeroPress اصل باشد. همه‌ی مسابقه‌دهندگان ۸ دقیقه زمان برای آماده و دم کردن قهوه‌شان دارند. انجام ندادن هرکدام از این موارد باعث حذف از مسابقه می‌شود. در مسابقات اروپرس باریستاها ملزم به ارائه توضیحات درباره‌ی قهوه و شیوه دم کردنشان نیستند و فقط در پایان مسابقات سه نفر برگزیده دستورالعمل (رسپی) تهیه قهوه‌شان را ارائه می‌کنند.

داوری

سه داور در هر مرحله قهوه‌ها را ارزیابی می‌کنند. نام شرکت‌کنندگان زیر ظرف آن‌ها نوشته شده. داوران پس از مزه کردن قهوه‌ها با شماره‌ی ۳ به فنجانی که انتخاب کرده‌اند اشاره می‌کنند. داورها باید به عطر، طعم دل‌نشین، شیرینی عیان و اسیدی تی متعادل، بادی خوب و افترتیست خوشایند توجه کنند. پس از داوری مجری برنامه با بلندکردن فنجان منتخب نام برنده‌ی مرحله را نشان می‌دهد. درصورتی‌که ۳ داور به ۳ فنجان مختلف اشاره کنند، مجری برنامه یا داور چهارمی که از قبل مشخص‌شده نتیجه را تعیین می‌کند.

ابزار و مواد

اگر برای مسابقه قهوه‌ی خاصی مشخص‌شده باشد اجازه‌ی استفاده از قهوه‌ی دیگری وجود ندارد. قهوه‌ی رسمی اولین دوره‌ی مسابقات ملی اروپرس ایران، قهوه تخصصی سِت است و تمام شرکت‌کنندگان باید با این قهوه مسابقه بدهند. قهوه روز مسابقه را برگزارکننده تأمین خواهد کرد. برگزارکنندگان همچنین وظیفه‌ی تأمین آب تمیز، سالم و تصفیه‌شده را به عهده‌دارند، اما شرکت‌کنندگان می‌توانند آب را خودشان بیاورند. برای مسابقات جهانی اروپرس آب تصفیه‌شده بر اساس قوانین World Brewers Cuprulers آماده می‌شود. برگزارکنندگان مسئول فراهم کردن تمام ابزار لازم برای مسابقه هستند، درعین‌حال شرکت‌کنندگان می‌توانند از کتری، ترازو، آسیاب و دیگر ابزارهای خودشان استفاده کنند. هر تغییری در اروپرس باید قبل از مسابقه با برگزارکنندگان هماهنگ بشود و اگر لازم باشد خود شخص آلن آدلر Alen Adler تأیید کند. استفاده از هر فیلتری از جمله فیلتر فلزی مجاز است. برگزارکننده فنجان‌های سرو قهوه برای داوران را فراهم می‌کند و باریستاها نیازی به آوردن فنجان شخصی ندارند.

پس فراموش نکنید که فلسفه‌ی این مسابقه لذت و سرگرمی است. از آن لذت ببرید.

تاریخ برگزاری مسابقه:

دوم خردادماه هزار و سیصد و نود و پنج

محل برگزاری:

هفت‌تیر، خ قائم مقام فراهانی، پایین‌تر از میدان شعاع، پلاک ۱۰۲، طبقه سوم، خانه فوتبال ایران

برای اطلاعات بیشتر به وب سایت رسمی ” اولین دوره مسابقات ملی اروپرس ایران ” به آدرس iac2016.ir مراجعه فرمایید

منبع :netpresso

جهت پیگیری دوره های آموزشی باریستا و کافی شاپ اینجا را کلیک کنید.

دیدگاه‌تان را بنویسید: