انواع پذیرایی در کافه و رستوران های جهان را بدانید

انواع پذیرایی در کافه و رستوران های جهان را بدانید

در یک رستوران عالی قوانین و استاندارهای بی شماری برای خدمه و پرسنل حاکم است. از خدمت­ رسانی به مشتریان گرفته تا قرار دادن ظروف و طرز ایستادن. ممکن است برخی از این اصول مانند لبخند زدن و مودب بودن برای افراد باتجربه امری عادی باشد اما افراد تازه­ کار باید آداب و رسوم را بیاموزند. اگرچه این اصول در فرهنگ­ ها و شرایط مختلف متفاوت هستند اما در حالت کلی از دستورالعمل­ های مشابه پیروی می‌کنند

آموزش کافی شاپ

با توجه به نوع مراسم و غذایی که سرو می‌شود نوع خدماتی که بر سر میز ارایه می‌شود متنوع است. پذیرایی در مراسم رسمی ‌با پذیرایی به صورت بوفه و در مراسم عروسی متفاوت است اما تمام این موارد پذیرایی سریع، کارآمد و با دقت را هدف قرار می ­دهند.

پذیرایی آمریکایی: معمول­ترین سبک خدمات رستوران در امریکا بدین صورت است که مشتری غذای مورد نظر را از منو انتخاب کرده و غذا پس از آماده­سازی در آشپزخانه سرو می‌شود. در این بین گارسون اطلاعات کافی از گزینه‌های منو داشته و به طور کامل برای مشتری شرح می­ دهد. یک پیشخدمت موفق می­ تواند در روند سفارش‌گیری مشتری پیش­دستی نماید.

سبک خانوادگی: مهمانان از ظرف قرار گرفته در وسط میز برای خود غذا سرو می ­نمایند. ظروف و سینی سپس از سمت چپ به سمت راست منتقل می‌شود. گارسون نیز ابتدا و انتهای غذا بر سر میز حضور دارند.

پذیرایی فرانسوی: این نوع پذیرایی نیازمند فضای بیشتری است زیرا غذا روی میز دیگری قرار می ­گیرد. غذاهایی مانند استیک و بیف در ظروف داغ سرو می­ شوند.

پذیرایی روسی: برخلاف سبک فرانسوی غذاها برای هر فرد به صورت جداگانه سرو می‌شود.

پذیرایی باتلر Butler: در این نوع سبک گارسون­ ها با سینی ­های پر از غذا در محل رفت و آمد کرده و مهمانان خود اقدام به پذیرایی از خود می ­نمایند. غذاها در این نوع سبک معمولا اشتها آورها هستند و غذایی به عنوان شام سرو نمی­ شود.

پذیرایی انگلیسی: در سبک انگلیسی سرو غذا معمولا به صورت خصوصی انجام می­شود بدین معنا که برای هر مهمان یک گارسون در نظر گرفته می­شود.

گالری کارآموزان موسسه ایران شف

جهت آموزش مدیریت کافی شاپ و باریستا اینجا را کلیل کنید.

دیدگاه‌تان را بنویسید: