چه کسانی نباید قهوه بخورند؟

چه کسانی نباید قهوه بخورند؟

قهوه مزایای زیادی مانند کاهش خطر ابتلا به نارسایی قلبی و حتی کاهش خطر ابتلا به ضعف شنوایی دارد، اما بعضی افراد باید از خوردن آن خودداری کنند.

افراد مبتلابه سندرم روده التهابی (IBS)

کافئین می‌تواند سرعت فرایند‌های دفع را در روده بیشتر کند و درنتیجه احتمال ابتلا به اسهال را بیشتر می‌کند، درحالی‌که این مشکل به‌عنوان یکی از علائم اصلی در سندرم روده تحریک‌پذیر (IBS) شناخته می‌شود. پس چنانچه به این سندرم مبتلا هستید، باید مصرف قهوه را به حداقل ممکن برسانید یا حتی در صورت لزوم این نوشیدنی را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

افراد مبتلابه آب‌سیاه

مطالعات نشان داده‌اند که اگر افراد مبتلابه آب‌سیاه (گلوکوم) از قهوه استفاده کنند، فشار داخل چشم آن‌ها بیشتر می‌شود. بنابراین، توصیه می‌شود که این افراد هم مصرف قهوه را به حداقل ممکن رسانده یا به‌طورکلی آن را از برنامه غذایی حذف کنند.

افراد دارای مثانه حساس

همه ما می‌دانیم که بهتر است قبل از یک سفر طولانی از نوشیدن قهوه خودداری کنیم، زیرا کافئین هم تعداد دفعات ادرار و هم نیاز شدید به دفع ادرار را افزایش می‌دهد. افراد مبتلابه مثانه حساس یا بیش‌فعال هم با نوشیدن قهوه این مشکل را شدیدتر از همه تجربه خواهند کرد.

افراد مبتلابه بیماری‌های قلبی

با توجه به این‌که کافئین موجود در قهوه می‌تواند فشارخون و ضربان قلب را بطور موقت افزایش دهد، افراد مبتلابه بیماری‌های قلبی مانند آریتمی حتما باید درباره نوشیدن آن با پزشک خود مشورت نمایند.

خانم‌های باردار

بعضی از سازمان‌های معتبر اعلام کرده‌اند که خانم‌های باردار در طول روز می‌توانند ۲۰۰ میلی‌گرم کافئین دریافت کنند (تقریبا برابر با ۲ فنجان قهوه) تا از این طریق خطر سقط‌جنین، زایمان زودرس و کم‌وزنی نوزاد هنگام تولد را کاهش دهند. بنابراین خانم‌های باردار باید درباره مصرف قهوه با پزشک خود مشورت نمایند.

خانم‌های شیرده

ازآنجایی‌که کافئین هم محرک و هم ادرارآور است، متخصصان می‌گویند که مصرف قهوه می‌تواند با خطر کم‌آبی بدن برای خانم‌های شیرده همراه شود. به همین دلیل هم انجمن بارداری آمریکا (APA) توصیه می‌کند که خانم‌های شیرده تا جایی که امکان دارد از مصرف آن اجتناب کنند.

دوره های تخصصی و حرفه باریستا و کافی شاپ درموسسه ایران شف

دیدگاه‌تان را بنویسید: