تاریخچه کافی شاپ

تاریخچه کافی شاپ

 

تقریباً در سال ۱۶۵۰ میلادی، قهوه به کشور انگلستان وارد می‌شد و قهوه‌خانه‌ها در شهرهای آکسفورد و لندن تاسیس شدند. در اروپا هم مانند خاورمیانه، قهوه خانه‌ها به مکانی برای معاشرت، مطالعه و تبادل نظر درباره موضوعات روز بدل شد. یک شباهت دیگر، امکان تبدیل آن‌ها به مکانی برای اجتماع عناصر نامطلوب و خرابکاران بود.

چارلز دوم پادشاه انگلستان قهوه خانه‌ها را “مکانی برای ملاقات خائنان و نشر شایعات سخیف درباره اعلیحضرت و وزیرانش” معرفی می‌کرد. در قرن ۱۸، قهوه‌خانه معروف پاریس، کافه پروکوپ، مشتریان ثابتی همچون مارا، دانتون و روبسپیر داشت که در طول انقلاب فرانسه در آنجا برای انقلاب طرح ریزی می‌کردند.

کافی شاپ در ایران چگونه شکل گرفت
و اما کافی شاپ در ایران تا اونجایی که ذهنم یاری میکند کافی شاپ به معنای واقعی در ایران نبود یکی دو سال قبل از انقلاب ۵۷ تا کنون که خدا به ما عمر عنایت فرموده است با معقوله قهوه و کافی شاپ سر و کله میزنیم و تا این تاریخ یعنی طبق آمار دقیق ۳۰ بهمن ۱۳۹۴ بیش از ۲۲۰۰۰ هزار هنر جو مستقیم آموزش داده و تحویل جامعه جهانی کردیم و ۹۹ درصد منو های کافی شاپ هم از طرف ما به کل ایران سرایت کرده است (اگر کسی مدعی این صحبت های ما هست می تواند در همین بخش نظرش را اعلام نماید) با تمام مشکلاتی که در خصوص تاسیس کافی شاپ ، واژه کافی شاپ و امثالهم بود را یک تنه به جان خریدیم تا کافی شاپ در ایران جون گرفت(خوشحالم) توانستم چندین جلد کتاب، اولین آموزشگاه تخصصی کافی شاپ از سال ۱۳Flore_HDR_2 - Version 5۶۶ تاکنون که به موسسه ایران شف تبدیل شده است راهم برای صنعت کافی شاپ فراهم کنم بازهم خوشحالم و یادمه برای اولین بار کافی شاپ را به هر اتحادیه ای معرفی میکردیم هیچ کس قبول نمیکرد تا آخر از همین اتحادیه آبمیوه بستنی و کافی شاپ سر در آورد.
و متاسفانه افراد سود جویی هم در زمینه آموزش داریم می بینیم که بدون داشتن تجربه و دانش و تبلیغ در شبکه های مجازی بی در و پیکر از مردم بی اطلاع سو استفاده کرده و هزینه هایی کزاف هم دریافت میکنند که یک روزه از مثال انگلستان یا استرالیا مدرک میدند جای تاسف است که خود قادر به درست کردن یک قهوه ترک هم نمی باشد و بار تاسف میخورم به این صنعت کافی شاپ نوپا که در ایران رواج پیدا کرده است یارو در دخمه و منزل تبلیغ آموزش تخصصی با مدرک از کشورهای خارجی میکند و افراد بعضا بی نوا شهرستانی بی اطلاع و مدرک ندیده انگار مدرک دکترا از دانشگاه تهران دریافت کرده و بازهم متاسفم برای صنف کافی شاپ مابقی ماجرای کافی شاپ بزودی در همین بخش به اطلاع عموم و مردم فهیم خواهد رسید
تا اینجا رسیده که از مرکز ماساژ تا آکسفورد در ایران مدرک بین المللی صادر میکنه بازهم متاسفم
با تشکر فراوان فرهاد زعفری هشجین مولف و مدرس کافی شاپ

آموزش باریستا و کافی شاپ

دیدگاه‌تان را بنویسید: